Інструкції. Запитання, вимоги, скарги

26-03-2019

Загальна інформація

Запитання у публічних закупівлях – інтерфейс обміну повідомленнями між постачальником та замоником.

Скарга у публічних закупівлях – це документ, який подається учасником тендера в Антимонопольний комітет України (АМКУ). Ця установа згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» є органом оскарження у галузі публічних закупівель. Подається скарга у тих випадках, коли учасника не влаштовують умови тендера чи рішення замовника стосовно пропозиції учасника чи пропозиції конкурента.

У випадку задоволення скарги Антимонопольний комітет України може зобов’язати замовника:

  • внести зміни в умови тендера;
  • відмінити неправомірне рішення;
  • відмінити тендер.

Вимога у публічних закупівлях – це вид звернення, який подається постачальником замовникові, якщо учасника не влаштовують умови тендера чи не зрозумілі причини відхилення його пропозиції.

Різниця між вимогою і скаргою:
  1. скарга направляється до розгляду АМКУ, вимога – замовнику;
  2. подання вимоги – безкоштовне, щоб АМКУ взяла до розгляду скаргу, треба сплатити згідно тарифів;
  3. вимога замовнику пишеться у довільній формі, формат скарги чітко регламентований;
  4. вимога, як і запитання до замовника, може подаватися у процедурі будь-якого типу; скарги ж не подаються до допорогових закупівель.

Вимоги розглядає безпосередньо замовник – організатор закупівлі. За результатами розгляду вимог стосовно зміни умов тендера замовник може внести відповідні зміни чи відмовити у задоволенні вимоги. Якщо постачальник вимагає пояснень із приводу відхилення його пропозиції, то замовник зобов’язаний дати більш докладну відповідь про причини такого відхилення.

Нерозуміння різниці між скаргою та вимогою має суттєві наслідки. Бувають ситуації, коли учасник подає вимогу через функціонал подачі скарги. У такому випадку АМКУ вважає, що йому надіслали скаргу, яка не містить оплати, і залишає її без розгляду. А замовник у свою чергу не відповідає на вимогу учасника, оскільки ця вимога просто до нього не потрапляє.

Схожа ситуація відбувається й зі скаргами – учасники подають їх через сервіс подачі вимог. Проблема та сама: скарга залишається не задоволеною, оскільки не сформувалася відповідна картка, і АМКУ її просто не бачив. Якщо учасник вчасно зрозумів свою помилку й у нього залишився час на подання, то він може подати скаргу правильно. Або ж повернути гроші, витрачені на оскарження.

Усі вимоги й скарги подаються через майданчик учасника в електронному вигляді. Подання вимог – безкоштовне, а за подання скарг треба оплачувати збір:

  • 5 тис. грн по торгах, де предмет закупівлі – товари чи послуги;
  • 15 тис. грн по торгах, де предмет закупівлі – роботи.

Вимога до замовника подається у довільній формі.

Скарга повинна відповідати вимогам 18-ї статті Закону України «Про публічні закупівлі» й рекомендаціям АМКУ, що розміщені на їхньому сайті у розділі «Діяльність у сфері публічних закупівель».

Подати скаргу можна незалежно від того, чи подавалася раніше вимога. Терміни подачі скарги – від 2 робочих днів до 10 календарних залежно від процедури. Докладна інформація про терміни є в законах України «Про публічні закупівлі» та «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони».

Процес оскарження. Що відбувається після подання скарги?

Після подання скарги, вона перевіряється представником органу оскарження на предмет технічної відповідності вимогам Закону, отримання оплати від скаржника і неусунення замовником причини оскарження. Якщо всі умови виконуються, скарга приймається до розгляду, інакше відхиляється.

Скарги на умови закупівлі, прийняті до розгляду, блокують початок аукціону до розгляду скарги і прийняття органом оскарження рішення. Після публікації рішення, у випадку прийняття рішення про незадоволення скарги, процедура розблоковується, і система переплановує дату аукціону. У випадку задоволення (повного або часткового) скарги, процедура розблоковується, але дата завершення періоду уточнень змінюється на “визначається” для того, щоб замовник встигнув внести зміни до документації конкурсних торгів або відмінити процедуру.

Скарги на рішення замовника, прийняті до розгляду, блокують можливість опублікувати договір з Переможцем. У випадку винесення органом оскарження рішення про незадоволення скарги, процедура розблоковується. Замовник виконує рішення АМКУ під свою відповідальність, додаткові автоматичні контролю цього відсутні.

Крім того, до моменту публікації рішення органом оскарження, Замовник може самостійно усунути порушення і повідомити про це орган оскарження, який перевірить усунення порушення і винесе своє рішення.

Інтерфейс

При надходженні нового запитаня вимоги/скарги ви будете оповіщенні через вбудований компонент оповіщень

після закриття, оповіщеня буде доступне у верхній частині сайту, по натискані піктограми дзіночка

також оповіщення находить електронною поштою.

По надходженні нового запитання вимоги/скарги, на сторінці закупівлі з’являється нова вкладка

Запитання.

Для відповіді на запитання перейдіть до сторінки закупівлі на вкладку “Запитання, вимоги/скарги”

на картці питання натисніть кнопку “Відповісти на запитання”, після чого відкриється форма

введіть текст запитання, та натисніть “Далі”. Відповідь одразу буде відправлена на публікацію, і в разі відсутності помилок, опублікована на майданчику.

Вимоги.